مشاور و ارزیاب هوش و استعداد

دکتر فرخ‌لقا عکافی



حوزه‌های فعالیت: روابط عاطفی، شکست عاطفی، افسردگی، اضطراب و مداخلات روان شناختی در حوزه بیماریهای مزمن، درمان فردی، زوج درمانگر

سوابق تحصیلی:

  • دانشجوي دكتري مشاوره و راهنمايی (در وضعیت انجام رساله)
  • كارشناسی ارشد مشاوره و راهنمايی
  • كارشناسی روانشناسی كودكان استثنايی دانشگاه علوم بهزيستی


سوابق شغلی:

  • کارشناس مسئول سنجش و تشخیص وزارت آموزش و پرورش
  • انطباق و هنجاریابی آزمونهای تخصصی هوش مورد تایید سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور
  • انطباق و هنجاریابی آزمونهای غربالگری و تخصصی اتیسم مورد تایید سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور
  • انطباق و هنجاریابی آزمونهای غربال گری و تشخیصی مورد تایید سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور
  • اجرای طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی
  • آزمونگر هوش در پایگاههای سنجش تخصصی شهر اصفهان
  • آزمونگر ارزیابی اتیسم در پایگاههای سنجش تخصصی شهر اصفهان
  • آزمونگر آزمونهای جهشی در پایگاههای سنجش تخصصی شهر اصفهان
  • عضو شورای پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان
  • عضو شورای پژوهشی اتیسم بیمارستان حضرت علی اصغر اصفهان
  • عضو شورای پژوهشی مرکز اتیسم حضرت زینب اصفهان
  • مشاوره کودک و والدین کودکان استثنایی و روانسنج در کلینیک مشاوره گلستان زندگی اصفهان
  • مشاوره کودک و خانواده و آزمونگر آزمونهای هوش و شخصیت در کلینیک تارا تهران
  • مشاوره کودک و خانواده و آزمونگر آزمونهای هوش و شخصیت در کلینیک نیک اندیشان تهران


مقالات و فعالیتهای پژوهشی:

  • کتاب با عنوان: کودک متفکر با شماره شابک 8 11 9467 066 879 تاریخ  1381/3/4
  • مقاله تحت عنوان : بررسی انواع غلطها،سرعت و دقت خواندن بریل در دانش آموزان دبستانی با آسیب های بینایی در مجله: علمی پزوهشی پژوهش در حیطه کودکان استثنایی بهار99
  • چاپ مقاله تحت عنوان : بررسی تاثیر حمایت اجتماعی غیر رسمی بر سلامت مادران کودکان با اختلالات طیف اتیسم در مجله:فصلنامه علمی پژوهشی روانشناسی استثنایی آبان -83
  • چاپ مقاله تحت عنوان : بررسی مقایسه ای کیفیت زندگی،رضایت زناشویی،اضطراب و افسردگی در معلمان زن شاغل رسمی در آموزش و پرورش و زنان خانه دار شهرستان اصفهان در کنفرانس بین المللی یافته های نوین پژوهشی در علوم ،مهندسی و فناوری اسفند 84 و در مجله علوم اجتماعی
  • پذیرش مقاله تحت عنوان:بررسی تاثیر آموزش بر اساس الگوی اشور و مبتنی بر هوش های چند گانه گاردنر در درس املاء بر میزان یادگیری املای دانش آموزان نارسانویس اول ابتدایی در نشریه علمی رویکردهای پژوهشی در علوم اجتماعی خرداد 84
  • ارسال مقاله تحت عنوان بررسی مداخلات بهنگام در کاهش تنیدگی والدین کودکان اتیسم در مجله: فصلنامه علمی پژوهشی روانشناسی استثنایی(در دست چاپ).

ارائه مقالاتی در کمیسیون ارزیابی آثار و تالیفات اداره کل آموزش و پرورش استان به همراه اخذ امتیاز به شرح ذیل:

  • بررسی اثر افسردگی بر معلمان آموزش و پرورش استثنایی
  • رابطه رشد حرکتی کودک با بازی کودک
  • تاثیر نقاشی در کاهش پرخاشگری دانش آموزان استثنایی
  • رفتارهای نامطلوب دانش آموزان و شیوه های مدیریت آنها
  • افزایش حس تعلق کارمندان به آموزش و پرورش
  • روشهای بهبودبهداشت روانی دانش آموزان
  • تاثیر آموزش خانواده بر کاهش پرخاشگری دانش آموزان استثنایی
  • روش مصاحبه و مشاوره با والدین کودکان استثنایی


همکار
اصلی در هنجاریابی آزمونهای روانشناختی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور:

  • هنجاریابی آزمون وکسلر 4
  • هنجاریابی آزمون ویلیامز
  • هنجاریابی آزمون لی تر تجدید نظر شده
  • هنجار یابی آزمون آمادگی تحصیلی FIRST -STEP
  • هنجاریابی آزمون – ADIR اتیسم
  • هنجار یابی آزمون – ADOS اتیسم
  • هنجاریابی آزمون WIATT
  • هنجاریابی آزمون پیشرفت تحصیلی
  • ارائه و پذیرش طرح پیشنهادی تست ssIs Social Skills Improvement System روش بهبود مهارتهای اجتماعی و حل مشکلات بیش فعالی ورفتاری کوکان دبستانی در طرحهای استانی اداره کل آموزش و پرورش استان
  • ارائه و اخذ مصوبات طرح :ایجاد مرکز جامع درمانی و پیشگیری از مشکلات زیستی و روانشناختی دانش آموزان در اداره کل آموزش و پرورش


سوابق تدریس و آموزشی:

  • مدرس آزمونهای تخصصی هوش سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور
  • مدرس آزمونهای تخصصی اتیسم کشوری
  • مدرس دوره شناسایی و استفاده از ظرفیتهای ذهنی در نواحی شش گانه استان اصفهان
  • مدرس آزماینده های آمادگی تحصیلی و کارشناسان هوش استان اصفهان
  • مدرس معلمان پایه اول دنش آموزان با نیازهای ویژه با عنوان اختلالات رفتاری کودکان و روشهای اصلاح آن استان اصفهان
  • مدرس دوره اخلاق فردی ،اجتماعی و اداری معلمان ابتدایی استان اصفهان
  • مدرس دوره آموزشی مداخلات آموزشی در کودکان دارای اختلال اتیسم در مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان
  • مدرس آزمون وکسلر 4 و تفسیر آن در انجمن علمی معلمان اداره کل آموزش و پرورش اصفهان
  • مدرس طرح مداخله بهنگام ویژه دانش آموزان دیر آموز اداره کل آموزش و پرورش اصفهان
  • مدرس آموزش خانواده دانش آموزان طرح فراگیر
  • مدرس آموزش خانواده در مدارس و مراکز پیش دبستانی
  • مدرس آموزش خانواده در مراکز بهزیستی اتیسم با موضوع بهزیستی و تنیدگی والدین کودکان – اتیسم
  • مدرس مدیریت سازمانی در مناطق یک ،دو و پنج ادارات آموزش و پرورش اصفهان

دکتر فرخ لقا عکافی


تماس با دکتر فرخ لقا عکافی

اطلاعات تماس





tara_logo

مرکز مشاوره تارا ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی تخصصی فردی و گروهی و روانسنجی تخصصی

آدرس: بلوار میرداماد، بین مسجد الغدیر و مترو میرداماد، پلاک ۱۴۹، ساختمان ۱۶۵، طبقه ۴ واحد ۱۶

تلفن تماس: 021۲۲۲۵۶۷۷۵
خط تماس فوری و واتس‌اپ: ۰۹۳۶۴۲۷۵۳۹۰

نقشه

کلیه حقوق این سایت برای مرکز مشاوره تارا محفوظ می‌باشد.